weekendje Berlijn.

5 oktober 2018 - Berlijn, Duitsland

Na een erg drukke week is het nu eindelijk tijd om mijn Berlijn blog te typen.

Vrijdagochtend 28-09 zijn wij om 5 uur ons bed uit gekomen want we moesten om 6 uur de bus hebben, anders sloot onze trein niet aan op de flixbus.

Om 8:15 zaten we in de flixbus en tegen 13 uur kwamen we aan in berlijn en zijn we naar onze hostel gegaan, helaas konden we nog niet inchecken dus hebben we onze koffer in de luggageroom gezet en zijn we vertrokken richting Alexanderplatz om te gaan shoppen, na Alexanderplatz zijn we doorgegaan naar de mall of berlin.

Alexanderplatzz Markt alexanderplatz Metro alexander platz mall of berlin

S'avonds zijn we op tijd terug gegaan naar de hostel want we hadden nog een druk weekend voor de boeg, Helaas kwam er om 00:30 nog iemand onze kamer opstormen, we sliepen met 2 andere mensen op een andere kamer.. dus we waren klaarwakker.. LANG LEVE DE HOSTEL :D

Op zaterdagochtend waren we erg vroeg op dus we zijn ook vroeg op pad gegaan, onze eerste stop was de Zoologischer garten. Dit is de oudste dierentuin van berlijn.

Zoo 2 zoo

Een ontzettend mooie dierentuin waar we een aantal uur doorgebracht hebben, vanaf daar hebben we de Kurfurstendamm even kort bekeken om vervolgens door te gaan naar Checkpoint Charlie, daar hebben we een een panorama compositie over de muur gezien, echt heel gaaf!

Panorama over muur Freedom Panorama over muur

American sector soldiers Checkpoint charlie

Na Checkpoint Charlie was het tijd voor het holocaust monument, hier hebben we rondgelopen en gezeten. Erg indrukwekkend, De Brandenburgertor was dichtbij dus daar zijn we gelijk heen gelopen vanaf daar alleen deze stond in de steigers vanwege een festival voor de dag van de vrijheid op 3 oktober, we konden hem dus wel zien maar er niet onder door lopen.

Fab Monument Holocaust monument Me

tor ik tor Brandenburger tor

Na een korte stop bij starbucks om op te warmen, het was erg koud die dag.. zijn we teruggegaan naar Alexanderplatz want daar kan je bij het park inn hotel omhoog naar de 40e verdieping, Hier zit een panorama uitzicht dak waarbij je over de hele stad kunt kijken.. Wij hebben dit gedaan toen het donker was dus de hele stad was verlicht.. Dit was voor mij toch wel het hoogtepunt van de dag.

Panorama Uitzicht

uitzicht 2 Tv toren

Op zondagochtend hebben we rond 9 uur uitgecheckt en onze koffer weer in de luggageroom van het hostel gezet, zo  konden we nog een dagje Berlijn bekijken zonder gesleep met bagage.

We zijn als eerste naar de spree gegaan, Daar zit het DDR museum en dit leek ons erg interessant,, Het was leuk om te zien maar het was heel erg druk en we hadden er meer van verwacht, Maar dat mag de pret niet drukken!
Vanaf het DDR museum zijn we doorgereisd naar het joodse museum. Dit was erg indrukwekkend en mooi om te zien omdat er veel spullen uit de oorlog aan dit museum zijn gedoneerd, Met de bijbehorende verhalen!

de spree de spree 2

We waren beide inmiddels erg moe toen we het museum uitkwamen dus we besloten alleen nog naar Gedenkstatte berliner mauer te gaan, Dit wilde ik graag zien vanwege het originele stuk muur dat daar nog staat. Ik vond de expositie die daarbij hoorde erg gaaf en indrukwekkend om te zien.

De muur Uitzicht muur

We hebben het weekend afgesloten bij restaurant Alex, hier hadden we ook gegeten in Chemnitz. Daarna zijn we naar de hostel gegaan voor onze spullen en doorgereisd naar de flixbus.

Om 00:45 waren we thuis en de volgende ochtend ging de wekker weer om 6:00 dat was iets minder maar ik vond dit weekend echt geweldig!!

Berlijn is zeker een stad waar ik nog vaker naartoe ga!

1. Mama:
    6 oktober 2018
    We moeten een keer samen gaan schatje 💋❤️