Mijn eerste week in Duitsland

12 mei 2016 - Lugau, Duitsland

Zaterdag: na een autorit van ongeveer 6 uur kwamen wij aan in lugau en eenmaal aangekomen in het appartement kregen wij de tijd om onze koffers uit te pakken en daarna konden we ook nog even de omgeving verkennen daarna werden wij opgehaald om bij de baas van onze stage hier te gaan bbq'en en op die bbq hebben wij ook onze begeleidster ontmoet. Dit was een gezellige avond!

Zondag: op zondag waren wij uitgenodigd door onze begeleidster om bij haar te komen zwemmen en ook even op de WiFi te kunnen omdat dat in ons appartement nog geïnstalleerd moet worden maar helaas was het te koud om te zwemmen. Die zondag hebben wij ook onze principals van de scholen en de kindergarten ontmoet. De mensen hier zijn allemaal gastvriendelijke en aardig.

Maandag: maandag hadden wij onze eerste dag stage. Het is wel lastig om met de kinderen te communiceren want zij praten Duits en ik kan alleen Nederlands en Engels maar dit komt vanzelf goed. Hier in Duitsland is het tot 5 jaar nog heel erg gericht op spelen en niet op leren en alle kinderen slapen hier tussen de middag ook al zijn ze al 4.

Ook ga ik elke dag met de mountainbike naar school.. 6km heen en 6km terug!

De hele week is in principe hetzelfde verlopen heel veel buiten spelen en slapen.

Ik heb thuis nog geen WiFi maar gelukkig op stage wel dus vandaar dat ik deze update nu even plaats ☺️

Het is hier echt heel mooi en met de meiden in het appartement is het ook gezellig! 23 mei komt er

1. Yvonne v setten:
    13 mei 2016
    Leuk dat het allemaal goed gaat veel plezier de komende tijd groetjes
  2. Tamara Stek:
    13 mei 2016
    Veel plezier! Leuk dat je toch een reisblog bent gaan schrijven!
  3. Sophia van hoof:
    Hoi hoi,

Wat leuk om te lezen dat je het na je zin hebt en dat je zo geniet. Dat Duits komt vanzelf goed voor je het weet heb je dat onder de knie. Leuk om je blog zo te lezen en geniet vooral en snuif maar veel ervaring op. Vanuit hier een dikke knuffel van Noël en Lyam.
    Groetjes
  4. Jupp:
    15 mei 2016
    Hallo meisje ik heb het gelezen een ook al van oma gehoord
    ik hoop dat je er goed door heen komt de laatste 4 weken
    ook al gaat daar niet alles naar wens
    maar je heb een doel dus ga er voor
    groet Jupp