Vakantieweek 1!

20 oktober 2018 - Glauchau, Duitsland

Vorige week is de herfstvakantie begonnen hier in Duitsland dus dat betekent dat er geen lessen zijn voor 2 weken. Ik heb deze 2 weken op de bso gewerkt.

Op maandag zijn we met de kinderen gaan wandelen in het bos om op zoek te gaan naar herfstmaterialen zodat we hiermee kunnen gaan knutselen. Wat ik echt bizar vond was dat de kinderen een slang gevonden hadden gevonden midden in het park.

Slang herfst

daarna zijn we naar een speeltuin gegaan en daar hebben we pizza besteld en daar samen opgegeten, het weer was er perfect voor.. Oktober en nog steeds warm.

S'avonds ben ik een stuk gaan fietsen en kwam op een heel tof stuk met graffiti terecht!

muur 1 Muur 2

Muur 3 Eagle

Op dinsdag gingen we op bezoek bij Friweika, dit is een hele grote aardappel fabriek hier in Saksen. Daar kregen we een rondleiding door de fabriek, het was heel interessant om het hele proces van boer tot supermarkt te zien want daar sta je niet bij stil als je aardappels koopt.

Friweika Friweika 2

Op woensdag bleven we op school want er kwamen studenten van het gymnasium om workshops te geven. Deze hele week was het kinder erlebenis woche op het gymnasium en vandaag kwamen ze bij ons.

De kinderen konden trucjes doen met diabolo's, ze konden muziek maken, er was een poppentheater met muppets poppen waarbij de kinderen zelf een show in elkaar gezet hebben en er was gymnastiek.

Het was echt heel leuk in elkaar gezet en aan het einde voerden alle kinderen een mini show op voor iedereen. Ze waren allemaal zo enthousiast, echt heel leuk om te zien.

Op donderdag hebben we gewandeld naar een hele grote speelplaats en daar hebben we de ochtend door gebracht, Voor lunch zijn we met de kinderen naar de plaatselijke kebap shop gegaan en hebben daar gegeten.

Op de terugweg kwamen we langs een tuin waar echt hele grote schildpadden gewoon vrij rondliepen en toen we terugkwamen op school zijn we naar het computer lokaal gegaan.

Turtle Turtle 2

Op vrijdag zijn Iris en ik samen naar Chemnitz gegaan waar we geshopt hebben en gegeten bij Alex, het was onze laatste dag samen dus we wilden het even goed afsluiten.

We hadden smiddags al wel veel politie gezien maar zochten daar niks achter, tot we savonds naar huis gingen en we zagen dat er weer protesten waren.. gelukkig niet zo heftig als de vorige keer maar het is wel heel toevallig dat het nu weer was.

Wij hebben onze tijd samen dus net zo afgesloten als dat we begonnen zijn..

Verder ben ik nog even in Meerane geweest deze week.

Meerane

Het was een gezellige eerste week vakantie!