vakantieweek 2!

21 oktober 2018 - Glauchau, Duitsland

afgelopen week was de 2e vakantieweek hier in Glauchau, waarin we weer super veel leuke dingen gedaan hebben.

Op maandag hebben de kinderen samen hockey gespeeld, eerst hebben we een mini workshop gedaan en daarna hebben ze een wedstrijd gespeeld. In de middag hebben we een spel gespeeld genaamd: stadt,name,land.

Dit is een spel wat je in groepjes speelt. Je moet op een papier kolommen maken en de volgende dingen erin schrijven: steden, landen, namen, planten, dieren en beroepen. Dan gaat een kind uit het groepje in zijn of haar hoofd het alfabet opnoemen en dan moet een ander kind stop zeggen. De letter waarbij het gestopt is wordt dan de letter waarmee je al die dingen moet benoemen. Voor mij een uitdaging in het Duits maar het ging goed.

Op dinsdag hebben we Halloween knutsels gemaakt met bekers en zwart papier, dit moest batman voorstellen. Verder hebben we ook herfst knutsels gemaakt met de materialen die we vorige week in het bos verzameld hebben.

S'middags hebben we binnen spelletjes gespeeld want het was erg slecht weer.

Op woensdag was ik bij de eerste en tweede klassen maar we waren met erg veel personeel dus ik was eigenlijk niet echt nodig, daarom ben ik begonnen met het voorbereiden van de knutsels voor de dag erna. Toen dit klaar was ben ik gestart met het maken van de kerst/winter versiering, zo vloog de dag voorbij.

Op donderdag hebben de kinderen hun eigen maaltijd gemaakt voor de lunch, aardappelpartjes met kipnuggets en een saus met kwark. De kinderen hebben alles zelf gesneden en gemaakt. Dit hebben we gezamenlijk opgegeten en daarna hebben we bordspelletjes gespeeld en na de snack zijn we naar buiten gegaan want het was lekker weer.

Op vrijdag zijn we bijna de hele dag buiten geweest. S'ochtends kwam er een bedrijf die een parcour klaargezet heeft die de kinderen met hun fiets moesten volgen. Alle kinderen hier hadden een fietshelm op en dat vond ik best grappig om te zien omdat in Nederland komt dat niet zoveel voor. Hier is het verplicht.

De rest van de dag hebben we buiten gespeeld, Ik merk wel dat het steeds kouder wordt want mijn tshirt en dunne jas was niet voldoende. Toch maar iets warmer aankleden.

maandag weer een nieuwe stage week en vanaf dan is het nog maar 11 dagen tot ik weer naar huis ga! :)

1. Oma Ria:
    23 oktober 2018
    hoi meisje gelezen dat je weer een drukke week heb gehad. klinkt allemaal heel leuk.Nu ik dit schrijf is het nog maar 9 dagen. Gelukkig wel. Ik verheug me erg op je terugkomst. Voor mij waren het 3 lange maanden. Je telefoontjes hebben wel erg geholpen. Vooral afgelopen zondag dat ik je ook kon zien. Nu kan het aftellen beginnen. dag schat tot gauw. xxxxxoma