Onze eerste 2 dagen in Glauchau

24 augustus 2018 - Glauchau, Duitsland

Ons huis

de autorit

Gisterochtend om 8 uur zijn we vertrokken richting duitsland.

De autoreis zou ongeveer 5,5 uur duren maar wij besloten om een tussenstop te maken bij concentratiekamp Buchenwald, dit lag op de route en is ongeveer een uurtje van Glauchau vandaan.

Dit was heel indrukwekkend en heftig om te zien, na een half uur wilde ik ook echt gewoon weg omdat ik er een heel naar gevoel van kreeg. Onze docent vroeg na afloop dus ook van hadden we het niet moeten doen? Omdat ik het echt even goed moest verwerken. Maar ik vond het zeker de moeite waard om te bekijken!

de poort in buchenwald   gedenkmonument buchenwald

Toen ging onze reis verder en hebben we ons gemeld bij het administratiegebouw van

de school waar wij gaan stage lopen, we hebben onze stagebegeleidster ontmoet en ook de eigenaar van de school. Deze meneer heb ik 2 jaar geleden ook ontmoet, en hij herkende me gelijk dat vond ik wel grappig.

Toen we daar klaar waren zijn we naar ons huis gegaan en daar hebben wij onze huisgenoten ontmoet. Tyler uit amerika & Paulina uit Polen.

Wij zijn eerst gaan uitpakken om vervolgens met iedereen iets te gaan drinken! Dit was erg gezellig! Vanochtend vroeg ging de wekker weer omdat wij 2 kindergartens gingen bekijken. Deze waren erg mooi en iedereen is erg enthousiast! Na afloop hebben we wat gegeten bij het administratiegebouw en nof wat dingen doorgesproken.

De rest van de dag hebben we vrij! We hebben nog geen idee wat we het weekend gaan doen! We hebben in ieder geval een goede start gehad!

Tschuss,

1. Yvonne v setten:
    24 augustus 2018
    Hoop voor jouw dat het fijne maanden worden gr yvonne
  2. Samantha Nijboer:
    24 augustus 2018
    Heel veel succes daar en hoop dat die Tyler nog een beetje leuke kerel is ;) haha nee succes. En ik heb ooit in Duitsland ook een kamp bezocht en had dezelfde ervaring. Heel indrukwekkend maar ook naar.