MEET MOMO

31 augustus 2018 - Glauchau, Duitsland

Na alle drukte van maandagavond en een kort nachtje, zei mijn begeleidster dat ik thuis mocht blijven maar ik besloot om toch gewoon stage te gaan lopen. thuis zitten schiet ik niks mee op.

Ik zou toch al een korte dag dinsdag omdat ik s'middags met haar naar de primary school zou gaan om daar een kijkje te nemen, hier start ik namelijk met stage vanaf maandag.

de ochtend op de kindergarten verliep rustig, tijdens mijn lunchpauze heb ik geluncht met momo.. momo is een schildpad die een dagje op bezoek kwam voor de kinderen. Waar wij soms kuikens in de klas hebben is dat hier een schildpad.

MEET MOMO Momo

Om 13:00 werd ik opgehaald om naar de school te gaan, dit zag er allemaal erg leuk uit en iedereen was even vriendelijk dus ik heb er zin in om daar maandag te mogen starten. Het gebouw ligt wel een stukje verderweg, naar de kindergarten doe ik er lopend 5 minuten over en naar de school 20 minuten. Ik vind het niet erg om te moeten lopen zolang want het zorgt ervoor dat je goed wakker op stage aankomt.

Ik moet daar elke ochtend om 7 uur aanwezig zijn, dan beginnen ze daar de dag maar de lesdagen zijn ook een stuk korter daar.

Ook heb ik mijn werk t-shirt opgehaald, die moet ik dragen op de school,

de kinderen lopen daar ook allemaal in deze kleding.

Mijn werk tshirt

Op woensdag was het een erg rustige dag op de kindergarten, Ik ben smiddags nog even weg geweest met de fiets van een van mijn huisgenootjes en verder heb ik het zelf ook rustig aan gedaan.

Gisteren (donderdag) was het mijn laatste dag op de kindergarten, het was een koude en regenachtige dag dus we hebben vooral lekker veel binnen gespeeld en toen het even droog was zijn we een stuk gaan wandelen met de kinderen.

S'avonds hebben wij een aantal dingen geregeld voor aankomend weekend want dan gaan wij met onze poolse huisgenoot Paulina een weekendje naar wroclaw, Polen. Zij vroeg ons of het ons leuk leek om mee te gaan, nou tegen zon avontuur zeggen we geen nee natuurlijk.

Vandaag hebben we vrij dus doen we het lekker rustig aan, ik ga de route lopen naar de school zodat ik maandag weet waar ik naartoe moet en verder gaan we lekker chillen.

fijn weekend allemaal!

1. Jupp:
    31 augustus 2018
    hallo meisje
    heb het gelezen en vind dat je het mooi via delogger aardig goed doet.Het is zelfs prettig om te lezen dus kijk ik uit naar de volgende belevennis
    groeten Jupp en maak er een fijn weekend van
    😘👍
  2. Oma Ria:
    2 september 2018
    iK vind je een kanjer hoe je dingen aanpakt Je moet wel elke dag vroeg de deur uit.
    en 'smiddags weer 20 minuten lopen. Dan zul je de voetjes goed kunnen voelen.
    Ik was heel erg blij met je telefoontje, Het was fijn je stem te horen. Veel heb ik nu niet te zeggen omdat we lekker lang aan de telefoon hebben gezeten. heel veel plezier in Polen. love you. veel liefs van Oma.