Project Week!

13 oktober 2018 - Glauchau, Duitsland

Na wat technische probleempjes met mijn blog is het me nu eindelijk gelukt om deze blog online te zetten..

Vorige week was het project week, deze week waren er geen lessen en stond alles in het teken van de herfst.

Samen met mijn begeleidster heb ik deze week gewerkt bij de first graders, het thema was bij hun Egels. Mijn week zag er als volgt uit:

Maandag: Samen met de kinderen hebben we bladeren gezocht in de tuin, deze bladeren hebben we later op de dag gebruikt voor een knutsel. De kinderen gingen hun eigen egel beplakken, de bladeren werden daarbij gebruikt als stekels. Het resultaat is erg leuk geworden.

Dinsdag: Vandaag hadden de kinderen een gezamenlijk ontbijt, ieder kind heeft wat meegenomen en samen hebben we dat klaargezet. rond 8 uur hebben we met z'n alle gegeten en weer opgeruimd. daarna hebben we wat voorbereidingswerk gedaan voor de kindergartens en smiddags hadden we concentratie lessen waarbij we met de tablets gewerkt hebben.

het ontbijt

Woensdag: Deze woensdag waren we vrij. Het was de dag van de duitse eenheid, de verjaardag van de hereniging van duitsland in 1990.

Wij hebben deze dag lekker rustig aangedaan en beetje films gekeken.

Donderdag: Vandaag heb ik het eerste uur ingevallen bij klas 2A en daarna was het tijd voor de herbstlauf. Dit was een soort sponsorloop maar dan zonder sponsors. Het ging per niveau en dat bepaalde ook het aantal rondjes.

De first graders moesten 1 rondje lopen, de second graders 2 en ga zo maar door. De kinderen waren erg fanatiek. S'middags moest ik nog mee naar voetbal als naschoolse activiteit.

Vrijdag: Normaal werk ik niet op vrijdag maar vandaag was het aardappelfeest en het leek me wel leuk om daarbij te zijn. Dit werd georganiseerd door leerlingen van een andere school. De kinderen konden allemaal spelletjes met aardappels spelen zoals blik gooien en aardappel lopen en daarmee konden de prijsjes winnen. Smiddags ben ik nog bij de bso geweest en daarna was het weekend!!

Ik ben er deze week ook achter gekomen dat de school ook een eigen schoollied heeft, super leuk!

het schoollied