TIME FLIES!! al een maand hier.

23 september 2018 - Glauchau, Duitsland

Terwijl ik dit blogje aan het typen ben besef ik ineens dat het gewoon al een maand geleden is dat wij vertrokken naar Duitsland, de dagen en weken vliegen voorbij.

Dit betekent dat we nog maar 6 weken te gaan hebben tot wij op 1 november weer naar huis gaan, 6 weken gevuld met hele leuke en toffe dingen op stage maar ook in het weekend.

39DD4173-110D-4CD7-9455-D459FDEDCB61 3088F1E8-B314-4A58-A8A9-5FDB8E74419D

Op woensdag ben ik langzaam weer gestart met stage na bijna 4 dagen ziek te zijn geweest, dit was een korte dag van 7 tot 12 en later bleek dat ons laatste lesuur ook uitviel dus ik kon om 11:15 alweer naar huis. Dat was wel even relaxed starten.

Donderdag was een leuke dag op stage want we hadden Engels met 4a en 4b, tijdens deze engels lessen zijn we gestart met het onderwerp pen pals.De school heeft een pen pal uitwisseling met een school in Amerika.

Ieder kind kreeg een pen pal maatje toegewezen waarnaar zij een brief moeten schrijven, In deze brief moeten zij in het engels vertellen wie zij zijn, hoe oud ze zijn en over dingen als hun familie en hobby's. Ook moeten ze drie vragen verzinnen die ze aan hun maatje vragen zodat hij of zij het kan beantwoorden in de brief terug.

Het is heel interessant om te zien hoe fanatiek de kinderen hiermee bezig zijn, SIS logosommige kinderen maakten zelfs het schoollogo helemaal na om te laten zien op welke school zij zitten. Dit vond ik best knap aangezien het niet het allermakkelijkste logo is.

Gisteren zijn Iris en ik al vroeg op pad gegaan, we gingen een dagje winkelen in Leipzig. De stad is echt heel erg mooi met al die oude gebouwen. Ook hebben we de Thomaskirche bezocht, die is echt heel mooi van binnen!

Leipzig leipzig 2 Leipzig 3 In de thomaskirche

We hebben de stad een beetje verkend en s'middags zijn we met een shuttlebus naar een fashion outlet gegaan net buiten leipzig.

S'avonds misten we door het avondeten onze trein dus moesten we een uur wachten, die hebben we besteed met wandelen door het station omdat hier ook een klein winkelcentrum aan vastzat.

In het station station

Dit deed me denken aan harry potter stationnn

Eenmaal bij onze trein waren we een beetje verrast want dit was geen normale trein... De binnenkant van deze trein ziet er ongeveer net zo uit als de hogwarts express, als Harry potter fan vond ik dit stiekem echt helemaal geweldig.

trein Trein 2 :)

Rond 23 waren we thuis en vandaag hebben we lekker gerelaxed. Morgen start week 5 van onze stage!

1. Oma Ria:
    26 september 2018
    Hallo meisje. Fijn dat je zo;n leuk weekend heb gehad. Ik zit iedere dag met spanning op de post te wachten, maar nog steeds niks. Ik denk dat er iets fout is gegaan.
    verleden week heeft de post wel 2 dagen gestaakt. maar nu zou ik toch al wel iets ontvangen moeten hebben. Ik blijf maar geduldig wachten, alleen is het jammer jij hebt er voor moeten betalen en ik krijg niks. Het is hier al behhoorlijk koud de kachel staat weer aan. en vroeg donker. maar over 6 weken gaat voor mij het zonnetje weer schijnen, dan ben je er weer. Lieve schat blijf lekker genieten, en tot het volgende blog.
    xxxxxxx oma