Een week vol eerste indrukken

9 september 2018 - Glauchau, Duitsland

Na ons drukke weekend in Polen startte maandag voor mij de stage op de primary school.

Dit waren voor mij heel veel eerste indrukken, de kindergarten waar ik vorige week was dat kende ik al vanuit mijn tijd 2 jaar geleden..De school daarintegen was compleet nieuw voor mij.

Mijn begeleidster is een vrouw uit Nederland dus onderling spreken wij Nederlands met elkaar, en met de kinderen spreek ik Engels en een beetje Duits.

Ik loop alle klassen die zij geeft met haar mee dus ik zie kinderen van alle leeftijden, de school geeft les aan kinderen tussen de 6 en 11 jaar oud.

De lessen waarbij ik meeloop zijn vooral engels en computer, maar daarnaast help ik na school nog bij het voetbal en concentratie lessen.

De afgelopen week was voor mij vooral meekijken hoe het allemaal gaat en de kinderen leren kennen. Het was een indrukwekkende maar ook echt heel erg leuke week.

Het weekend was er voor ons om bij te komen van alles van de eerste 2 weken, doordat we gelijk het eerste weekend naar polen zijn geweest hebben we daar nog niet echt tijd voor gehad.

Ik besloot vandaag (zondag) om met de mountainbike van mijn poolse huisgenootje het bos in te gaan en heb daardoor een stuk bos en een ander stuk van de stad gezien, zo verken ik steeds een beetje meer omgeving..

de mountainbike the woodss the woods

Midden in het centrum ligt schloss forderglauchau, hier ben ik nu al meerdere keren langs heen gefietst en dit blijkt een museum te zijn, binnenkort maar even een kijkje nemen!! schloss forderglauchau X0

Morgen weer een nieuwe week! :)

1. Mattanja:
    9 september 2018
    Topper
  2. Jupp:
    10 september 2018
    hoi meisje het gaat lekker zo als ik lees en je probeerd ook nog te genieten
    lekker zo kom je de tijd wel door
    leifd jupp
  3. Oma Ria:
    10 september 2018
    hoi meisje. Ik vind het fijn dat je het zo naar je zin hebt. Is het wel safe om alleen het bos in te gaan? kijk wel goed uit. Gisteren heb ik gereserveerd om te gaan eten. we gaan naar de nieuwe tijd in Duiven. Kan ik het uit proberen en als jij dan terug bent gaan we er samen heen. ik zal je wel missen morgen.
    maar de dagen vliegen om en voordat je het weet ben je er al weer. Kan mij niet vlug genoeg gaan. Dag lieve schat tot de volgende keer. Liefs oma